Down Under: Oostkust deel 2

Down Under: de Oostkust deel 2 van Byron Bay naar Cairns

Soms best lastig om een leuk verhaaltje te schrijven, want hoe boeiend is het om te lezen dat alles mooi, prachtig, geweldig en bijzonder is.. En hoe beschrijf je het gevoel als je na een dag rijden een droomplekje hebt gevonden midden in het bos, met een eigen opgang naar het strand. En gratis: kijk daar houden wij van! We hebben er namelijk intussen een sport van gemaakt om de mooiste goedkope/gratis campingplekken te vinden, want tja, het budget-campingboek van 35 AUSD moet natuurlijk terugverdiend worden..

De omgeving wordt hoe langer hoe tropischer nu we verder in het Noorden zijn. Veel tropisch regenwoud, watervallen en exotische planten en bloemen. Bovendien zien we sinds een paar dagen bij rivieren bordjes waarop gewaarschuwd wordt voor krokodillen. En het wordt steeds vroeger donker. Ons dagelijkse schema verandert hierdoor ook; de dag begint eerder (vaak rijden we al om 7.30) en eindigt ook vroeger. Op Tasmanië zei een local dat in Cairns iedereen om 21.00 uur slaapt en om 5 uur op is en - hoewel misschien een beetje overdreven - het scheelt inderdaad niet veel.

Het spotten van wildlife gaat ons nog steeds prima af. Weer een slang, possums, cassowari's (bedreigde struisvogelsoort) en - een langgekoesterde wens van Hans - het vogelbekdier in het wild. Het waren er maar twee, maar toch.
Maar ook zonder wildlife is de omgeving prachtig. We kunnen elke dag kiezen uit verschillende national parks. Nadeel is natuurlijk dat je dan ook veel moois niet kunt zien. Soms moeten we met spijt een park of gebied voorbij rijden omdat we niet genoeg tijd hebben. Goede reden om straks thuis zsm een nieuwe reis te plannen.

We zijn de eerste weken aardig snel naar het Noorden geklommen, waardoor we ons later een paar dagen ‘nietsdoen' konden veroorloven. Lekker om ‘ s morgens een beetje aan te treuzelen, wat op het strand te hangen en te lezen. Of te letsen met Australiërs. Meestal vinden ze het geweldig om toeristen van de beste tips over hun land te voorzien. Niet altijd overigens.. Zoals een buurman die al 18 jaar (!!) door Australië aan het reizen is, zei: ‘I only tell you about this secret spot because you don't slam your camper doors every minute like most tourists do'.

We hebben nu nog 2 dagen in Cairns aan de Oostkust; dinsdag de 17e vliegen we dan naar Darwin in Northern Territory. Na een paar tropisch-warme maar regenachtige dagen nu op naar de echte hitte.. Het voelt alsof we weer een nieuwe vakantie tegemoet gaan, spannend! De volgende update dus vanuit Noord- of West-Australië.

Groeten van ons en tot gauw

Reacties

Reacties

neef jeroen

Jaloers!!! ;-) Erg leuk jullie verhalen te horen! Geniet ervan...

Loes Hoogeveen

Nou dat gevoel kunnen jullie heel goed overbrengen hoor! Iedere keer zit ik met mijn tong uit mijn smoel te kwijlen voor mijn beeldscherm als er een berichtje is hoor :P....... en elke keer is gevoelsmatig het natuurlijk weer veel te kort. Je wordt nl helemaal meegesleurd alsof je ook ff op een campingstoeltje zit bij de camper, genieten van alles........ Goed, ik ga maar weer genieten van mijn Groningse kantooruitzichten met Onepacks en d'Olle Griezen". Liefssssssssss en goede reis!

Mirjam

Mij verveel je niet hoor met jullie verhalen en foto's. Volgens mij 'vermaken' jullie je wel. Goede vliegreis naar Darwin.
Groetjes,
Mirjam

Anne Maatjes

Ik heb nog niets gelezen wat me (niet) verbaast, wat een avontuur, ik blijf het zeggen, ik heb het lef niet maar anders!!!!!!!!!

Carla

Ik ontmoet jullie in mijn dromen, snorkelend naast het vogelbekdier, met blote voeten lopend langs de Australische kust en gewoon lekker relaxed op een stoeltje naast de camper genietend van al dat moois om ons heen ... En dan gaat de wekker... Leef jullie droom maar lekker verder! Veel plezier!

Hilde

Las ik nu iets over 'volgende reis plannen'? Top idee!

Bethy

Ik geloof best dat het moeilijk is om steeds een verhaal te bedenken. Maar zoals je beschrijft wat jullie meemaken en wat je zo allemaal om je heen ziet. Is zalig om te lezen en het verveeld echt niet. Ook de foto's zijn schitterend, het is zo'n goede aanvulling met je reisverslag. Ik kan er geen genoeg van krijgen. Geniet van jullie verdere reisonderneming. Dikke hug.

Ben en Alice

Die laughing Cookaburra en het vogelbekdier ... geweldig komische beesten! En wat ziet het weer, het strand, het groen, het water, eigenlijk ALLES er fantastisch relaxed en vrolijk uit. Fijn dat jullie het zo goed hebben. Houe zo!

Veel liefs van Bennie B en Fie

karin hummel

Lieve alle2,

de reclame voor Australië en Andalusië onderaan jullie reisverslag krijg je er geld voor of doet google dit ongevraagd?
Het lijkt me erg vervelend om zo van de ene plek naar de andere te reizen. Het lijkt me ook vervelend om allerlei dieren te zien die je in Nederland niet hebt. Het lijkt me vervelend om onderweg mensen tegen te komen die zich met je bemoeien. Het lijkt me vervelend om zo,n prachtig landschap te aanschouwen terwijl je in Nederland in Madurodam leeft. Het lijkt me vervelend dat je nu in een prachtige oceaan zwemt en straks weer weer naar de Papiermolen moet om te zwemmen.
Het lijkt me vervelend dat je nadat je het vogelbekdier ( of zoiets) hebt bekeken in Nederland te maken hebt met vogeltjes die goed gebekt zijn.
Het lijkt me vervelend dat je in Tasmanië zeer vroeg op bed moet gaan en vroeg gezond weer op. Zoals het klokje thuis tikt ... loopt het altijd achter. Het lijkt me vervelend een eigen privé pad van de camping naar het strand te hebben. In Nederland zou je dan regelrecht het Winschoter in lopen. Het lijkt me vervelend om verder te moeten reizen voor een nieuwe vakantie in een vakantie. In Nederland heb je 1 zomervakantie 3 weken en bestemming hetzelfde. Het lijkt me vervelend dat iedereen in Nederland in de zomer op vakantie gaat en jullie thuis moeten blijven.

Liefs van een jaloerse vriendin.

Jan en Rita

Hee skatties,

Wat weer een leuk verhaal en ...pas op voor de krokodillen...als je moeder dat leest Susan!!!

Doe voorzichtig aan en nog drie weekjes dan zijn jullie weer in Neerlandia!!!

Kus Wij

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!